Apr 29 2009
Omega-3 & Breast Cancer
Many studies have shown that omega-6 fatty acids enhance and omega-3 fatty acids suppress oncogenesis. Correlational studies also indicate that breast cancer incidence is positively linked to omega-6 consumption but is negatively related to intake of omega-3 fatty acids, derived mainly from marine sources.
New research funded by the American Institute for Cancer Research (AICR) has [...]

